Werknemers zwijgen beter over hun werk op Facebook

Een interessant artikel op Social Recruiting 360 beschrijft goed waarom wel of niet werkgevers social media zouden moeten blokkeren op het werk. Ik ben persoonlijk in de meeste gevallen tegen een verbod, maar soms zou het niet slecht zijn om werknemers tegen zichzelf te beschermen. Onderstaande voorbeeld kwam ik tegen op Facebook van een dame die blijkbaar vergeten was dat haar baas bij haar vrienden op Facebook hoorde. Het gevolg van haar vuurspraak lees je hieronder. Erg grappig en een bewijs dat je niet alleen als bedrijf, maar ook als werknemer voorzichtig moet zijn met wat je online zet. Op internet is niets privé, of iemand nu in je vriendenlijst zit of niet. Nieuws kruipt waar het niet gaan kan. En wat hebben we geleerd vandaag: Zeg niets over je werkgever op internet tenzij het positief is, frustraties moet je persoonlijk aankaarten op het werk. Als er geen gehoor naar is, dan zit je niet bij de juiste werkgever en kan je beter vertrekken.





Advertenties

Tags: , , , , , , ,

3 Reacties to “Werknemers zwijgen beter over hun werk op Facebook”

  1. Tweets that mention Werknemers zwijgen beter over hun werk op Facebook « -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by Toprecruiters blog, Suzanne Lahaije. Suzanne Lahaije said: RT @toprecruiters: Werknemers zwijgen beter over hun werk op Facebook http://bit.ly/ahF0NA […]

  2. Twilliciteren vs. sollicitatiebrief op maat « Says:

    […] Twilliciteren vs. sollicitatiebrief op maat Door hrbrandboy Solliciteren via Twitter, beter bekend als twilliciteren, was een logisch gevolg van het steeds populairder wordende Twitter. Het Nederlandse IT-detacheer bureau Neomax heeft onlangs Twilliciteer.nl gelanceerd. Aangezien alles tegenwoordig via social media met elkaar verweven is, is het geen kunst meer om vacatures te ontvangen via Facebook, Linkedin,… Neomax heeft het daarom mogelijk gemaakt om op deze vacatures meteen te kunnen reageren via Twitter. I.p.v. een sollicitatiebrief heb je 140 karakters om jezelf te verkopen. Lekker kort en to the point, maar aan de andere zijde geeft je niet veel ruimte om iets over jezelf kwijt te kunnen. Voor bepaalde profielen is dit de ideale manier voor een organisatie om te kijken of iemand zich in 2 à 3 zinnen ‘wanted’ kan maken, maar ik kan mij inbeelden dat heel wat mensen sowieso al moeite hebben om zichzelf te verkopen op welke manier dan ook. Toch denk ik dat dit de toekomst is. Geen lange sollicitatiebrieven meer, die toch amper gelezen worden. Meeste mensen worden toch uitgenodigd op gesprek op basis van hun cv, waar de brief dan fungeert als leuke bijkomende info en kennismaking. (Twitter is ook niet altijd handig voor werkgevers of werknemers, interessant artikel van Jobat over werknemers en hun Twitter-uitspraken, zie ook ‘Werknemers zwijgen beter over hun werkgever op Facebook.’ […]

  3. HR Brandboy bestaat een half jaar, even een overzicht « Says:

    […] Werknemers zwijgen beter over hun werk op Facebook […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: